3/07/2012

Σκαραβαιος125 χρόνια αυτοκίνητο!


Το εργοστάσιο δεν κατασκευάστηκε ποτέ, λόγω του πολέμου. Οι εγκαταστάσεις καταστράφηκαν. Όμως το 1945 η πόλη μετονομάζεται σε Βόλφσμπουργκ και οι μηχανές παίρνουν πάλι μπροστά. Το 1949 η παραγωγή φτάνει τα 50.000 «Φόλκσβαγκεν».

Πρόκειται για τον γνωστό «σκαραβαίο» με τετρακύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα, ένα αυτοκίνητο, που επρόκειτο να γίνει σύμβολο του μεταπολεμικού οικονομικού θαύματος.

Από τους δεκάδες κατασκευαστές του μεσοπολέμου σήμερα έχουν μείνει τρεις σε όλη τη Γερμανία: ο όμιλος Φόλκσβαγκεν με τις θυγατρικές Άουντι και Πόρσε, η ΜΠΕ ΕΜ ΒΕ και ο όμιλος Ντάιμλερ. Οι μηχανικοί αναζητούν νέες λύσεις, φιλικές προς το περιβάλλον. Τι θα έλεγε σήμερα για όλα αυτά ο πρωτοπόρος Καρλ Μπεντς; Η δισέγγονή του, Γιούτα Μπεντς, πιστεύει ότι θα συμφωνούσε:

«Προσπαθούσε κι εκείνος να κατασκευάσει ένα όχημα που να ταιριάζει στον άνθρωπο και να σέβεται τη φύση. Νομίζω ότι θα του άρεσαν οι σημερινές εξελίξεις» λέει η κυρία Γιούτα Μπεντς.

Όσο για τον Γκότφριντ Ντάιμλερ, και αυτός θα μπορούσε σήμερα να αισθάνεται δικαιωμένος για όλα- εκτός από ένα: την πρόβλεψή του, που έμεινε στην ιστορία, ότι «αποκλείεται να πουληθούν πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο…». Καμιά φορά, ακόμα και οι μεγαλοφυίες μπορεί να κάνουν λάθος.

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γίνετε φίλοι μας στα Δημοτικά Τραγούδια
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...